Cercetătorii au descoperit numai puțin de 77 de specii de viețuitoare sub un ghețar din Antarctica, în Marea Weddel

O echipă internațională de cercetători condusă de British Antarctic Survey a făcut o descoperire extraordinară în adâncurile continentului alb, un depozit neașteptat, neștiut până în prezent. Experții au găsit numai puțin de 77 de specii de viețuitoare sub un ghețar din Antarctica, în Marea Weddel.

Aceste descoperiri uimitoare au dezvăluit indicii că acest tărâm misterios ar putea fi mult mai bogat din punct de vedere biologic decât au realizat oamenii de știință, potrivit Science Direct.

În contextul extinderilor, se cunosc foarte puține lucruri despre mediul de sub ghețarii colosali plutitori din Antarctica, prelungirile către mare ale calotei, care se întind pe 1,6 milioane de kilometri pătrați.

Este un mediu rece, aspru, învăluit în întuneric, în continuu, iar studiile anterioare ale vieții de sub gheață au reușit să descopere doar câteva zeci de forme de viață. În cadrul noi cercetări, publicată pe 20 decembrie 2021 în Current Biology, a identificat mai multe specii de viețuitoare într-un singur loc decât fusese găsit în toți ghețarii de pe continentul alb.

Cercetătorii britanici și germani au făcut două găuri prin platforma de gheață denumită Ekstrom Ice Shelf din Marea Weddel, colectând probe de pe fundul apei, din adâncime, conform The Verge.

Ei au descoperit că biodiversitatea de pe acest ”petic” de pe fundul mării este ”mai bogat decât multe mostre de apă deschise de pe platforma continentală, unde există surse de lumină și hrană”, se arată în studiul condus de British Antarctic Survey.

Patru dintre speciile descoperite au experimentat rate anuale de creștere,