Cum devenim rezilienți în fața provocărilor?

,,Reziliența reprezintă o constelație de caracteristici personale care protejează indivizii de efectele potențial negative ale stresorilor.” (Ivan Robertson)

Atunci când ne contruntăm cu noi provocări este important să adoptăm o setare mentala optimistă care  promovează reziliența emoțională și abilitatea de a ne adapta cu succes.

Această abordare ajută la adoptarea unor strategii eficiente de coping la situații de viață stresante. Studiile efectuate în acest domeniu arată că o perspectivă optimistă are un efect de atenuare a impactului pe care îl au factorii stresori prin îmbunătățirea mecanismelor adaptative, cum ar fi: coping-ul prin rezolvarea de probleme, reglarea emoțională, stilul de viață sănătos și flexibilitatea. Există o strânsă asociere între optimism și o toleranță mai crescută la durere, în cazul pacienților cu diagnostic de cancer.

Recomandările specialiștilor: Fii optimist: optimismul învățat este o abilitate inter-conectată cu motivația. Oamenii optimiști se implică în eforturi constructive. Practică zilnic compasiunea față de ceilalți. Aceasta, nu este doar o atitudine morală și un gest de bunăvoință, ci beneficiile sale se extind atât către beneficiar, cât și spre sursă. Dalai Lama susține că: ,,Dacă vrei ca ceilalți să fie fericiți. Dacă vrei să fii fericit, oferă compasiunea ta.” Compasiunea este un elixir care promovează: recunoștința și starea de bine. Implică-te activ în acțiuni umanitare:  ajutându-i pe cei din jur este calea practică prin care traducem compasiunea noastră în fapte. Oamenii se gândesc mai puțin la propria lor persoană în timp ce interacționează cu cei aflați în suferință. In felul acesta dezvoltăm

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *