Pensionarii români care au optat ca pensia din România să le fie livrată în Spania trebuie să depună, de urgență, un document numit Certificatul de viață

Ambasada României în Spania anunță că pensionarii români care au optat ca pensia din România, să le fie livrată în Spania trebuie să depună, de urgență, un document numit Certificatul de viață.

Astfel, documentul poate fii obținut de la Casa de Pensii Teritorială din România şi trebuie depus în următoarele trei luni pentru a fi evitată suspendarea plății pensiei. Este important de menționat că acest document are două parți, A și B.

Partea A va fi completată de către Casa Teritorială de Pensii din România, unde este prevăzut un termen limită de restituire a documentului de către beneficiar, notează ştiridiaspora.ro. Partea B este completată de către românii nerezidenți. Completarea se face în prezența unei autorități legale de pe teritoriul statului de ședere permanentă și de a-l transmite casei teritoriale de pensii competente până la data menționată în partea A. Cum poți intra în posesia documentului?

Casele Teritoriale de Pensii trimit acest document la domiciliul beneficiarilor din străinătate. În cazul în care documentul nu a ajuns prin poștă, se poate accesa pagina Casei de Pensii și se poate apela la consulat pentru autentificare. Documentul de viaţă va fi emis în dublu exemplar şi transmis beneficiarilor atât în limba română, cât și într-o limbă de circulație internațională.

Ulterior, certificatul trebuie autentificat la oficiul consular de care aparțin cetățenii, la primăria din teritoriu sau la instituțiile acreditate din Spania, anume SEPE și INSS.

Apoi, după autentificare, certificatul de viață trebuie trimis la Casa Teritorială de Pensii,

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *