Eficiența operațională crescută, simplificarea proceselor și reducerea costurilor sunt în topul beneficiilor digitalizării din perspectiva managerilor

Conform studiului „Barometrul digitalizării în companiile din România” realizat în plină pandemie de compania de consultanță de business Valoria în colaborare cu Doingbusiness.ro, există diferențe semnificative între modul în care directorii generali și managerii se raportează la oportunitățile și provocările aduse de accelerarea digitalizării. În acest context, rezultatele studiului arată că 7 din 10 directori generali și numai 4 din 10 manageri spun că digitalizarea a avut o influență foarte mare asupra afacerii lor în 2020. 

Astfel 67% dintre managerii care au răspuns la chestionarul studiului și 59% dintre directorii generali au spus că sunt încrezători în digitalizarea companiei și au cunoștințele necesare, conform rolului lor, pentru a gestiona acest proces, în timp ce 63% dintre directorii generali și 65% dintre manageri știu că industria în care activează a fost afectată în mare măsură și foarte mare măsură de modelele digitale de afaceri.

Pe de altă parte 27% dintre directorii generali și 49% dintre manageri spuneau că nu există la nivelul conducerii suficiente cunoștințe și expertiză ca să evalueze și să dezvolte un model de afacere digital, dar vor da prioritate construirii unei astfel de expertize.

Mai mult, studiul arată o diferență de percepție importantă între directorii generali și managerii companiilor respondente. Dacă cei mai mulți directori generali (35%) spun că au competitori afectați într-o oarecare măsură de digitalizare, cei mai mulți manageri (31%) consideră că aceștia sunt afectați în mare măsură.  Această diferență de percepție poate cauza întârzierea deciziilor de finanțare a programelor de digitalizare.

Alte

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *