Rolul Dacia in noul plan Renault pentru redresarea gigantului auto. Seful companiei: “Dacia va evolua pentru a deveni mai atractiva”

Grupul auto francez Renault SA si-a fixat ca obiectiv imbunatatirea profitabilitatii si majorarea reducerilor de costuri, in noul plan strategic “Renaulution” prezentat joi de directorul general Luca de Meo, transmite Bloomberg.

Conform acestui plan, grupul Renault vrea sa atinga o marja operationala de 3% pana in 2023, pentru ca in 2025 sa atinga o marja operationala de cel putin 5%. Comparativ, in 2019, Renault a avut o marja operationala de 4,8%, insa asta a fost inainte ca Renault sa inregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

De asemenea, in planul strategic prezentat joi, Renault a dezvaluit ca intentioneaza sa isi reduca si mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro pana in 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decat estima anterior, si cu cinci miliarde de euro pana in 2025.

“Planul Renaulution consista in orientarea companiei in ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decat o redresare, este vorba de o transformare profunda a modelului nostru de companie. Aceasta eficacitate crescuta va alimenta viitoarea noastra gama de produse: tehnologice, electrificate si competitive. Va alimenta totodata, forta marcilor noastre, fiecare cu propriile ei teritorii clare si diferentiate; responsabile de rentabilitatea lor si de satisfactia clientilor. Pana in 2030, vom trece de la o companie auto care utilizeaza tehnologie la o companie tehnologica, folosind masini, unde 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comert si din energie”, a explicat explica Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

2021 vine cu discounturi de pana la 50% la principalele categorii de produse si servicii de care afacerea ta are nevoie. Obtine oferta AICI!

Pentru marca Dacia, plan strategic “Renaulution” prezentat joi prevede ca: “Dacia va evolua pentru a deveni mai atractiva, pastrandu-si insa atributele specifice”. La randul sau, marca Lada va ramane la randul sau o marca sinonima cu robustetea si soliditatea. “Ambele marci vor continua sa propuna produse accesibile, utilizand tehnologii verificate si destinate unor clienti interesati sa faca o achizitie rationala. Atat Dacia cat si Lada vor include in viitor si vehicule din segmentul C”, precizeaza grupul auto francez.

Pentru a creste eficienta marcilor Dacia si Renault, planul strategic prevede: reducerea numarului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversitatii de caroserii de la 18 la 11, avand ca rezultat capacitatea de a fabrica, in medie, 1,1 milioane de vehicule pe platforma fata de 0,3 milioane de unitati in prezent.

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *