De teama creşterii preţurilor şi implicit a inflaţiei, Românii au ajuns să consume mai puțin

În România, rata inflației a atins un nivel record de 13,8% în luna aprilie și a întrecut chiar și așteptările celor de la BNR. În acest sens, tot mai mulți români au ales să consume din ce în ce mai puțin, arată ultimele cifre ale unui studiu recent.

Din datele celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, reiese că aproape jumătate dintre români se consideră informați cu privire la fenomenul inflaţie.

Astfel, 42% dintre românii din mediul urban declară că sunt informați sau foarte informați cu privire la fenomenul inflației. Categoriile de persoane care se consideră mai puțin informate despre acest subiect sunt femeile (35%), persoanele sub 35 de ani (34%) și cele cu venituri mici (35%).

Mai mult, 72% dintre respondenți consideră că nivelul inflației din România este mai mare decât cel din alte țări, într-o mai mare măsură persoanele peste 45 de ani (88%) și cele cu venituri ridicate (80%).

În prezent, alimentele, combustibilul și utilitățile sunt categoriile de produse cele mai afectate de inflație. Creșterile mari ale cheltuielilor necesare satisfacerii nevoilor de bază sunt cele mai resimțite consecințe ale inflației. Astfel, românii intervievați declară că cele mai afectate de scumpiri categorii de produse sunt alimentele (77%), combustibilul (77%) și utilitățile (electricitate, gaz etc.) (70%).

Acestea se află la o distanță semnificativă de valoarea față de următoarea categorie de produse măsurate, materialele de construcții, care a înregistrat un scor de 17%.

Reducerea consumului, soluția optimă a românilor

În momentul de faţă, reducerea consumului este considerată a fi cea mai potrivită

Articol complet pe Financiarul.ro - Lifestyle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *