Ce înseamnă noile modificări ale confidențialității iPhone-ului Apple pentru consumatori și companii?

Apple Inc va începe lansarea unei actualizări a sistemului său de operare iOS cu noi controale de confidențialitate concepute pentru a limita urmărirea utilizatorilor iPhone de agenții de publicitate digitală.

Pentru cei peste 1 miliard de utilizatori de iPhone de la Apple, schimbarea va însemna o nouă notificare pop-up în unele aplicații care își solicită permisiunea de a colecta date despre care Apple crede că ar putea fi utilizate pentru a-și urmări obiceiurile de navigare în aplicații și site-uri web terțe.

Pentru companii, regulile ar putea aduce modificări seismice pe piața de publicitate mobilă de aproape 100 de miliarde de dolari dacă majoritatea utilizatorilor de iPhone refuză să permită colectarea datelor, deși impactul exact rămâne o întrebare, potrivit experților din industrie.

Apple cere dezvoltatorilor de aplicații care doresc să colecteze un identificator de publicitate digitală de la utilizatorii de iPhone să afișeze o fereastră pop-up care spune că aplicația „ar dori permisiunea de a vă urmări prin aplicații și site-uri web deținute de alte companii”, împreună cu o explicație din aplicația dezvoltatorului despre motivul pentru care se solicită permisiunea. Unii analiști de publicitate mobilă consideră că este posibil ca mai puțin de unul din trei utilizatori să acorde permisiunea.

Proprietarii de iPhone au, de asemenea, un meniu „urmărire” în setările de confidențialitate ale telefonului lor, unde pot renunța la urmărirea din toate aplicațiile de pe telefon cu un singur comutator sau pot alege dintre aplicații pentru a acorda permisiunea.

Atât agenții de publicitate, cât și dezvoltatorii de aplicații

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *