Site icon FIN

Lucrurile importante la care se uită străinii atunci când decid să investească în România

Părerea lui Peter Latos, Partener liderul departamentelor de Consultanţă, Strategie şi Tranzacţii, EY România este că, „Cel mai important lucru pe care guvernul și companiile trebuie să îl facă este să promoveze România ca destinație de investiții. Am văzut că acest lucru s-a îmbunătățit în ultimii ani; există deja un număr mare de companii străine prezente aici, dar acest lucru pare să fie încă un secret bine păstrat uneori.

În plus, „Când vorbesc cu investitori străini, unii dintre aceștia se întreabă de ce ar trebui să vină în România și au o viziune învechită asupra țării și a perspectivelor sale. Nu este vorba doar de promovarea României ca destinație de investiții și a potențialului semnificativ neexploatat al țării, ci și de schimbarea percepțiilor. O modalitate de a face acest lucru este stimularea turismului, deoarece acest lucru va contribui, de asemenea, la o mai bună înțelegere a țării și a ceea ce are de oferit. Și cred că România are multe de oferit în ceea ce privește investițiile și turismul”, adaugă Latos.

Din datele Băncii Naţionale, în anul 2021 investițiile străine directe din țara noastră au urcat de la 3 miliarde la 7,3 miliarde. În 2020 au fost 57 de proiecte, ceea ce înseamnă o medie de aproximativ 53 de milioane de euro pe proiect. În anul următor România a avut sub 40 de proiecte, ceea ce înseamnă că valoarea medie a unui proiect a crescut undeva la 180 milioane euro, de peste trei ori

Articol complet pe Financiarul.ro - Imobiliare