Noul șef Renault prezintă un viitor cu mai puține costuri și cu o tehnologie avansată

Producătorul francez de automobile Renault a promis mai multe reduceri de costuri și concentrarea  asupra unui număr mai mic de modele profitabile, pe măsură ce noul său șef a stabilit planuri pentru a reînvia o afacere afectată de frământările din conducere și de criza COVID-19.
În prima sa actualizare strategică de la preluarea din iulie, directorul executiv Luca de Meo a declarat că va simplifica producția și va limita cheltuielile în domenii precum cercetarea, reducând în același timp producția de mașini la 3,1 milioane de unități în 2025, de la 4 milioane în 2019.

Concentrat pe eficiență și profitabilitate, noul plan Renault este o abatere marcată de la ambițiosul țel stabilit pe patru ani de fostul șef Carlos Ghosn.

Strategia lui Ghosn a fost construită pe volumul de autoturisme în creștere la nivel global – un plan care, potrivit criticilor, a forțat producătorul să urmărească dimensiunea față de profit.

„Am crescut, dar nu mai bine”, a spus De Meo în cadrul unei prezentări online joi, adăugând că acum sarcina era „să ne conducem afacerea de la cota de piață la marjă.”

Pentru aceasta, Renault va construi vehicule pe mai puține platforme comune pentru a reduce costurile cu 600 de euro (730 dolari) pe mașină până în 2023. Jumătate din lansările vehiculelor Renault vor fi versiuni electrice până în 2025, iar modelele electrice ar trebui să aibă marje de profit mai bune decât fostele lor vehicule -echivalente de combustibil, a spus producătorul auto.

Într-o notă adresată clienților, analistul Jefferies,

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *