Germania construieste a doua statie mondiala de alimentare cu hidrogen destinata trenurilor

A doua statie de alimentare cu hidrogen din lume destinata trenurilor de pasageri va fi construita in landul Hessa din Germania si urmeaza sa alimenteze cu hidrogen cea mai mare flota de trenuri cu celule de combustie din lume, incepand cu luna decembrie 2022.

Asocierea din domeniul Transportului Rin-Main (RMV), Alstom si Infraserv Hochst dezvolta infrastructura cu hidrogen in regiunea Rin-Main. Alstom furnizeaza trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, in timp ce Infraserv Hochst, operatorul parcului industrial, va construi si va opera statia de alimentare.

Statia de alimentare urmeaza sa fie construita in Industriepark Hochst.

“Reprezinta prima statie de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de calatorie din Hessa si cea de-a doua pe plan global, aceasta statie urmand sa alimenteze cu hidrogen cea mai mare flota de trenuri cu celule de combustie din lume, incepand cu luna decembrie 2022”, arata asocierea intr-un comunicat.

Secretarul de stat Jens Deutschendorf a dat luni semnalul de start pentru acest proiect, impreuna cu directorul executiv al RMV, Knut Ringat, Jorg Nikutta, director executiv al Alstom Germania si Austria, si Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Hochst, operatorul parcului industrial.

“Hessa a preluat rolul de pionier in dezvoltarea viitoare a conceptelor de mobilitate favorabile mediului inconjurator. Transportul feroviar fara emisii, care va deveni o realitate in regiunea noastra in viitorul apropiat, reprezinta contributia noastra la atingerea obiectivelor de protectie climatica si va face ca transportul public local sa devina si mai atractiv, drept o alternativa la autoturism”, a afirmat secretarul de stat Jens Deutschendorf.

RMV detine un record prin flota sa cu celule de combustie.

“Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilitatii fara emisii in cadrul RMV. Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde in lume nu exista, in prezent, o flota cu celule de combustie atat de extinsa, in transportul public local”, a afirmat directorul executiv al RMV, Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare.

Ringat a vorbit si de cooperarea dintre producatorul de material rulant Alstom si Infraserv Hochst. “Sunt incantat sa va anunt ca avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp si cu incadrare in bugetul stabilit”, spune el.

Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.

Trenurile cu hidrogen “Coradia iLint” ale Alstom, care, in limita unei autonomii de 1.000 de kilometri, se pot deplasa o zi intreaga in reteaua RMV, vor inlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma apartinand RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Hochst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Konigstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) si RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg).

Primul tren de calatori din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen opereaza fara niciun fel de emisii, este silentios si emite doar vapori de apa si condens.

Infraserv Hochst, societatea de operare

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *