Cum arata trenurile cu hidrogen. Franta plateste 190 de milioane de euro pentru 12 astfel de garnituri FOTO

Franta comanda primele trenuri cu hidrogen de la Alstom, contract de aproape 190 milioane euro pentru primele 12 garnituri

SNCF Voyageurs, compania de transport feroviar de pasageri din cadrul SNCF Group, a lansat catre Alstom, in numele a patru regiuni din Franta, prima comanda de trenuri hibride electric-hidrogen din aceasta tara, iar contractul pentru primele 12 trenuri electrice (plus doua unitati optionale) din gama Coradia Polyvalent valoreaza in total aproape 190 de milioane de euro.

“Regiunile franceze Auvergne-Rhone-Alpes, Bourgogne-Franche-Comte, Grand Est si Occitanie lanseaza prima comanda de trenuri hibride electric-hidrogen din Franta.

Aceasta comanda reprezinta un pas istoric in reducerea emisiilor de bioxid de carbon in industria feroviara, in beneficiul pasagerilor si al regiunilor respective, precum si in dezvoltarea ecosistemului bazat pe hidrogen si a unei industrii feroviare promitatoare pentru viitor. Actionand in numele celor patru regiuni, SNCF Voyageurs a facut o comanda catre Alstom pentru primele 12 trenuri electrice cu sistem dual de alimentare electric – hidrogen (plus doua unitati optionale) din gama Coradia Polyvalent pentru Regiolis, dezvoltate de Alstom. Contractul valoreaza in total aproape 190 de milioane de euro.

Aceasta inovatie marcheaza o revolutie autentica in mobilitatea feroviara. Fiind o premiera in Franta, acest contract va contribui la atingerea obiectivelor de tranzitie energetica de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera si poluarea fonica, ambitie sustinuta de guvernul francez prin planul sau de adoptare a hidrogenului lansat in iunie 2018.

Este pe deplin in conformitate cu programul PLANETER de reducere a impactului asupra mediului exercitat de solutiile de mobilitate regionala ale SNCF Voyageurs, pornind de la convingerea ca introducerea mai multor TER (trenuri regionale expres) poate reduce semnificativ emisiile de CO2″, a anuntat grupul.

Alte regiuni franceze si-au exprimat deja interesul de a participa la a doua faza a proiectului.

“Aceasta comanda oficiala din partea autoritatilor franceze pentru trenuri alimentate cu hidrogen este rezultatul a doi ani de eforturi comune ale sustinatorilor proiectului.

Trenul Coradia Polyvalent echipat cu dubla alimentare cu energie electrica intruneste cerintele retelei feroviare franceze si are o autonomie de pana la 600 de km pe sectiunile neelectrificate. Trenul, cu patru vagoane si o lungime de 72 de metri, are o capacitate totala de 218 locuri si dispune de aceleasi performante dinamice si nivel de confort ca ale versiunii hibride electric-diesel”, precizeaza compania.

Aproape 400 de trenuri Coradia Polyvalent cu alimentare hibrida electric-diesel si respectiv 100% electrice au fost comandate de regiuni franceze din anul 2011.

Dezvoltarea si producerea trenurilor Coradia Polyvalent asigura peste 2.000 de locuri de munca in Franta pentru Alstom si furnizorii sai. Sase din cele 15 unitati Alstom din Franta sunt implicate in proiect: Reichshoffen (regiunea Bas-Rhin) pentru proiectare si asamblare, Ornans (Doubs) pentru motoare, Le Creusot (Saone-et-Loire) pentru boghiuri, Tarbes (Hautes-Pyrenees) pentru sisteme de tractiune, Villeurbanne (Rhone) pentru componente electronice on-board si Saint-Ouen (Seine-Saint-Denis) pentru design.

“Franta are

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *