Viata in economia lui “nu ma atinge”

In perioada post-pandemie, economia va fi modelata de noi obiceiuri si reglementari din cauza distantarii sociale impuse si restrictiilor de calatorie si igiena.

Vom manca diferit, lucra diferit, face cumparaturi si sport diferit, ne vom ingriji de sanatate diferit, socializa si petrece timpul liber diferit.

Vom experimenta diferenta si schimbarea intr-un ritm atat de alert cum nu am facut-o nici la aparitia Internetului.

Pana la descoperirea unui vaccin sau la imunizarea in masa urmeaza, dupa estimari, 2 ani de cautari si emotii.

Motiveaza-ti angajatii cu mixul perfect de beneficii extrasalariale! Alege cardul de masa Up Dejun cu cost 0 si ai abonamente medicale Regina Maria de la 3 EUR/angajat. Afla mai multe AICI!

Un montagne russe social, economic si emotional care deja produce schimbari importante.

Listez aici 7 dintre aceste tendinte cu increderea constientizarii lor si a pregatirii noastre pentru perioada care urmeaza.

1. Accentuarea izolarii

Din pacate, pierderea slujbelor si distantarea sociala ii vor izola pe oameni in continuare, le vor genera stari de insecuritate si le vor activa mecanismele de supravietuire.

Se va pune presiune pe relatiile cu cei apropiati si pe sanatatea lor fizica si emotionala.

Identificata ca principala categorie demografica expusa riscului in timpul pandemiei, generatia seniorilor va fi in continuare izolata.

Pe acest fond, va creste cererea serviciilor de terapie si coaching, insotirea cu un animal de companie, achizitia jocurilor si utilizarea instrumentelor de socializare online.

2. Neincrederea in igiena semenilor si a produselor

Precautie este cuvantul emblema pentru perioada actuala si cea post-pandemie. Companiile vor formaliza verificarea starii de sanatate a angajatilor si interactiunile dintre acestia.

In anumite contexte este posibila aparitia cerintei de prezentare a unui cazier medical specific.

Se schimba protocolul de interactiune sociala. In acest context, este probabila aparitia unor noi modele de ambalaje si preferinta pentru produse cu o baza stiintifica vs. cele “naturale”.

Va creste cererea de livrari la domiciliu pentru categorii extinse de produse.

3. Mobilitate limitata

Alta data folosite ca tehnici de evadare din cotidian, calatoriile si turismul au devenit acum surse de multiple riscuri.

Riscul de a te contamina prin inevitabilul contact cu ceilalti pasageri sau turisti, riscul de a ramane intr-o tara straina si de a nu te mai putea intoarce acasa din cauza restrictiilor de calatorie impuse.

Pe acest fond, in perioada post-pandemie, in turismul international, city break-urile se vor diminua si vor creste sejururile pe o perioada mai lunga.

Va creste, in schimb, turismul local – vacanta de lucru la tara va deveni un lux ravnit de citadini.

4. “Convertirea” mesei din sufragerie in birou

Cuvantul

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *