Platforma e-commerce: Pandemia a dus la cresterea cu 50% a numarului comenzilor si cu 64% a valorii acestora

Pandemia a redefinit segmentul e-commerce, ducand la o crestere accelerata a numarului comenzilor cu 50% si a valorii lor cu 64%, dinamica ce arata o crestere in sase luni cat in trei ani, intr-un context normal, potrivit datelor MerchantPro, platforma locala SaaS de eCommerce.

“Contextul actual a redefinit segmentul e-commerce, ducand la o crestere accelerata atat in numarul comenzilor, cat si in valoarea lor. Cresterea valorica din cele 6 luni de pandemie se ridica la 64%, potrivit datelor MerchantPro, platforma locala SaaS de eCommerce. In aceeasi perioada (martie -august 2020), numarul comenzilor a crescut cu 50%. Intr-un context normal, aceasta dinamica de reorientare de la offline spre zona de online s-ar fi realizat in 3-4 ani”, arata compania.

Perioada de debut a starii de criza, marcata de lunile de restrictii si de distantare sociala, a adus cresteri mai mari, insa dinamica pozitiva s-a mentinut si dupa relaxarea restrictiilor. Astfel, la nivelul lunilor de vara iunie-august 2020 s-a observat o crestere valorica de 52% fata de acelasi interval din 2019, arata datele platformei.

La nivelul celor peste 1.500 de magazine din Romania active pe platforma MerchantPro, valoarea tranzactiilor a crescut in luna august cu aproximativ 35% fata de perioada similara din 2019.

Motiveaza-ti angajatii cu mixul perfect de beneficii extrasalariale! Alege cardul de masa Up Dejun cu cost 0 si ai abonamente medicale Regina Maria de la 3 EUR/angajat. Afla mai multe AICI!

O crestere de 30% s-a inregistrat si in numarul comenzilor plasate pentru magazinele care functioneaza pe platforma.

“Perioada aceasta a adus o schimbare clara in comportamentul de consum al romanilor, dar si in abordarea de business a antreprenorilor. Este clar ca digitalizarea a reprezentat mai mult decat o solutie de moment. Multi antreprenori au reusit sa deschida noi oportunitati si directii de business. Eficientizarea proceselor si in anumite cazuri reducerea costurilor – prin trecerea pe online – au contribuit de asemenea la o stabilizare pentru acestia intr-o perioada extrem de volatila”, a declarat Arthur Radulescu, CEO Merchant Pro.

Perioada a marcat si schimbari in zona domeniilor active pe platforma. Astfel, initial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact in domenii precum alimentar si curatenie. Apoi interesul romanilor a mers si catre zona magazinelor cu servicii si produse din segmentul home&deco, bricolaj si produse pentru casa. Magazinele de pe segmentul fashion au luat avant in perioada de vara, pe fondul reducerilor sezoniere si schimbarii anotimpurilor, dar mai ales al inceperii scolii.

“La inceputul

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *