Cum sa dezvolti o companie de transporturi in 3 pasi simpli

Putine perioade economice au fost mai propice dezvoltarii sectorului de transporturi decat cea pe care o traversam in prezent. Globalizarea, avansul economiilor emergente, iar, mai recent, pandemia globala au crescut exponential nevoia de servicii de transporturi in toate domeniile economiei. Fie ca vorbim despre restaurante, magazine online, companii de import-export sau mari afaceri de retail, toate acestea depind de buna functionare a sectorului de transport de marfuri, iar cererea nu a fost niciodata atat de mare.

Tocmai de aceea, in acest context economic, poate fi o idee foarte buna sa deschizi o firma de transport de marfuri, profitabilitatea acestui tip de afaceri fiind aproape asigurata, cel putin in urmatoarea perioada. Desigur, asta nu inseamna ca este floare la ureche sa dezvolti o astfel de companie; te vei confrunta cu numeroase probleme – unele chiar foarte dificil de rezolvat, motiv pentru care trebuie sa fii pregatit din timp.

Defectiunile frecvente, problemele cu birocratia sau chiar siguranta transporturilor tale sunt aspecte la care trebuie sa te gandesti bine inainte de a porni la drum. Nu vrei sa ajungi in situatia in care un transport important sa fie blocat in vama pentru ca nu ai documentele necesare sau sa ai un camion blocat pe marginea drumului, asteptand o masina dejantat camioane, pierzand astfel timp si bani. Insa daca planifici lucrurile din timp, poti reduce considerabil numarul acestor probleme, iar in unele cazuri, chiar le poti evita cu totul. Iata cum poti dezvolta o companie de transporturi in 3 pasi simpli:

Actele

Cu in cazul oricarei afaceri deschise in Romania, primul hop pe care trebuie sa-l treci este obtinerea autorizatiilor necesare pentru transportul de marfa si depunerea documentatiei aferente infiintarii unei firme. Primul lucru pe care va trebui sa-l faci este sa depui o cerere de obtinere a licentei de transport de la Autoritatea Rutiera Romana. Desigur, va trebui sa depui si documentatia necesara pentru infiintarea firmei propriu-zise la Oficiul National al Registrului Comertului si sa soliciti atribuirea numarului de TVA agentiei fiscale locale.

Pentru a simplifica acest proces, poti apela la serviciile unei firme de avocatura care se va ocupa de depunerea tuturor acestor acte, precum si de obtinerea avizelor necesare pentru desfasurarea activitatii. Dupa finalizarea acestor proceduri, compania ta va putea sa isi desfasoare in mod normal activitatea.

Achizitia vehiculelor

Pasul urmator este, desigur, achizitionarea camioanelor, tirurilor sau a dubelor cu care vei efectua transportul marfurilor. In aceasta faza, este foarte important sa analizezi cu atentie obiectivele tale si

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *