Situaţia asigurărilor RCA pe perioada stării de urgenţă

In perioada stării de urgenţă, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a transmis, joi, o scrisoare deschisă conducerii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), prin care îi solicită mai multe clarificări faţă de poziţia unor companii de asigurări referitoare la situaţia poliţelor de Răspundere Civilă Auto (RCA).

În secţiunea adresată prim-vicepreşedintelui ASF Doina Elena Dascălu, referindu-se la atribuţiile de protecţia consumatorului, COTAR apreciază că anul 2019 poate fi considerat anul de doliu al consumatorilor de asigurări din România, ASF primind un număr de 26.911 petiţii, dintre care 95,42% (25.679 petiţii) au vizat comportamentul abuziv al pieţei de asigurări din România.

“Dacă în anul 2018 numărul petiţiilor era de 8.313, în mandatul noii echipe de conducere a ASF, numărul petiţiilor ce reclamă abuzurile existente pe piaţa de asigurări a ajuns la 25.679, rezultând o creştere a numărului de petiţii de peste 300%. (…) Echipa de conducere a Autorităţii de Supraveghere Financiară este una nepotrivită, iar rezultatele vorbesc de la sine, după cele 8 luni de zile de interimat. Sectorul ASF (…) de ‘protecţie a consumatorului’, a ajuns să fie, în fapt, un sector anti-consumatori, din cauza conduitei adoptate şi a consecinţelor pe care le produce asupra drepturilor consumatorilor, astfel: pentru a manipula cifrele raportate public, a fost inventată sintagma de ‘petent unic’, pentru ca numărul acestora să pară mai mic, adică 20.837 de petenţi unici în sectorul de asigurări, în loc de 25.679”, se menţionează în scrisoarea transmisă de COTAR.

Organizaţia transportatorilor apreciază că activitatea ASF poate fi rezumată astfel:

Articol complet aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *